Thursday, 21 May 2015

Mana ?

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatu 

//tumblr.com

Hii everyone !! Hiks It's been awhile en . Hahaha busy sikit (ceh busy lah sangat ) Takdelah busy sangat . Busy buat preparation untuk further study je . 

Haaa so , kemanakah arah yang akan aku tuju ? Ke matrik perak kah ? Atau ke uitm penang kah ? Jeng Jeng jeng . Biarlah jadi tanda tanya dulu . Nanti gue ceritain ya bila tiba masanya nanti ehe . Yang penting sekarang ni preparation aku dah hampir 90% siap ! Hhuhuh yuhu ! Tak shabarnya nak sambung belajar . Almaklumlah dah 4 bulan kot aku tanam anggur . Serious penat gila ! Bosan pula tu ! kahkahkah . Akhirnya masanya sudah tiba . Tak sangka yang aku dah habis spm . rasa kejap je masa berlalukan ? Tup tup dah nak merantau negeri orang untuk sambung belajar . 

Dalam masa yang sama ofcourse lah aku sedih nak tinggalkan parents , nenek , and adik adik aku . tapi nak buat macam mana , aku kena teruskan perjuangan aku ni aku tak boleh berhenti kat tengah jalan aku mesti capai cita cita aku untuk ibu , ayah , nenek , tok , wan , adik adik dan paling penting untuk arwah atok . Tak sempat dia tgk cucu dia sambung belajar . Mesti kalau dia ada dia happy kan :')
Okay . be strong ed , be strong . You can do it . He knows best :') :') Al- Fatihah atok :')

Assalammualaikum 

2 comments:

  1. hmm.. xdecide ag nk g mane ke.. solat istikharah la minx ptunjuk at Dia... berdasarkan pengalaman masuk Matriks dan skarang dkat Uni sambung deg..adik kena tanya diri sendiri

    1. Adik minat Civil ke?
    2. Kalau ye, bolela pergi UITM tu, akan tetapi..
    2a) adik minat nak sambung tak lepas tu???
    2b) Kalau ye.. mesti adik nak abes cepat dan konfirm nak kena transfer
    kredit.. bila macamni.. dalam kos tu ada segelintir je dari
    diploma ni yang join budak tengah buat degree. So.. budak diploma
    kena buat jadual sendiri sebab nak tarik subjek. Sekarang soalan
    KALAU ADIK RASA ADIK NI XDE MASALAH SOSIAL & TAU INDEPENDENT
    bolehla go for it :)
    3. Kalau rasa nak masuk MATRIK.. sebenarnya belajar at matrik tak susah pun berdasarkan pengalaman saya la. Asalkan rajin dan selalu dengar apa lecturer ajar tros bole serap dalam minda. Kalau tak suka pergi kelas pun tak apa asalkan rajin baca buku sebab semua soalan exam n test ada dalam buku. Tak perlu cari tempat lain.
    3a) Matriks ni sesuai untuk sesiapa yang rasa nak pergi overseas
    sebab peluang dia lagi besar. SO?? adik camne
    3b) Lepas habis matriks dan masuk degree, semua pelajar akan ikut
    jadual yang ditetapkan UNI. So takyah pening kepala n kawan
    pun senang sebab orientasi dengan budak kelas.

    Bagi saya yang pernah masuk matriks dan bandingkan dengan life UNI ni.. UNI xseronok sebab bonding kawan xsekuat matriks. Maybe becoz semua duduk dekat2.. SOO selalu boleh sleepover bilik classmates n mcm2 lagi. Saje bagi pendapat.

    Semoga berjaya

    ReplyDelete
  2. @Hana Foodie Lover thank you kak . already make a decision and i gonna go through it ;)

    ReplyDelete